
Εκείνη ήταν μια «έκπτωτη γυναίκα» χωρίς στην πραγματικότητα να είναι. Απλώς έκανε κάτι χωρίς ταλέντο, χωρίς χάρη και ελαφρότητα, χωρίς ελαστικότητα ψυχής τε και σώματος.
Για να γίνεις «βιολινιστής», για παράδειγμα, πρέπει να έχεις γεννηθεί βιολινιστής. Δηλαδή με ευγενή ελαφρότητα και δύναμη στον δεξιό καρπό (ή έστω στον αριστερό) και ιδιοφυΐα στα δάχτυλα του αριστερού χεριού (ή έστω του δεξιού). Με την ικανότητα να μαγεύεις με απαλότητα, και την ικανότητα να μαγεύεις μέ δύναμη.
Όμως εκείνη δεν είχε καμία απολύτως ικανότητα για την απασχόληση που είχε επιλέξει. Μια απασχόληση που απαιτεί όλες τις δεξιότητες της ψυχής και του σώματος.
Κι έτσι ζευγάρωσε με κάποιον που είχε αγαπήσει «τραγικά και σοβαρά».
Μα αργότερα, παντρεύτηκε κάποιον άλλο, απλώς για να είναι ασφαλής - - -.
Και ύστερα από δύο χρόνια, τον άφησε, ανίκανη να προχωρήσει μπροστά ή πίσω - - -
Τότε ξαναζευγάρωσε με αυτόν που κάποτε είχε αγαπήσει «τραγικά και σοβαρά».
Και του είπε, «μετανοώ και συνειδητοποιώ - - - ».
Αλλά στην πραγματικότητα δεν είχε μετανοήσει και δεν είχε καταλάβει τίποτα.
Κι εκείνος είδε πως είχε αρχίσει να αποσυντίθεται - - -
Κι έτσι της είπε, «τι θέλεις να φας, τι θέλεις να πιεις;!»
Κι εκείνη καθισε στο εστιατόριο με τη μεγάλη, φαρδιά και όμορφη πλατεία - - - και έτρωγε και έπινε και ένιωθε απόλυτα ασφαλής- - -
Κι εκείνος έβλεπε το πρόσωπό της που σάπιζε και τη γλυκιά της ζωντάνια να χανόταν - - -
Και τότε, βρήκε τη δύναμη να τη βοηθήσει και να την οδηγήσει στα απότομα μονοπάτια της, ξέροντας πως ούτε να τη σώσει μπορεί, ούτε να την εγκαταλείψει.
Και το μικρό ζωάκι τον ακολούθησε έρποντας, μόνο και μόνο για να τον εγκαταλείψει ξανά τη στιγμή που δεν θα τον χρειαζόταν πια - - -
Κι εκείνος πήρε αυτό το βάρος πάνω του
και τη συνοδεύει μέχρι νεωτέρας - - -
Άνα Ζουμάνη-Ελλεβόρα
 






 
 
 
 
 


0 Σχόλια